Iana's Blog

iunie 1, 2010

Bunatatea-calitate sau „defect”?

Filed under: Eu si...atat — iana @ 10:25 am

O vorba buna,o privire calda.un zambet placut pot face minuni si realize miracole. Bunătatea încheagă, într-un mănunchi, dragostea, blândeţea, mila, mângâierea;  toate sunt topite aici  şi alcătuiesc o stare morală unitară. Bunatatea infrumuseteaza viata ,impacand toate neintelegerile;ea limpezeste ceea ce este incurcat,usureaza ceea ce e greu,inveseleste ceea ce e trist.A fi bun este o chestiune de temperament in cele din urma si de cele mai multe ori bunătatea reprezinta  atitudinea omului în suferinţă,asemenea prietenilor care se vad atunci cand ai cea mai mare nevoie de ei.Bunătatea este o valoare primordială. Degeaba avem inteligenţă, cultură, frumuseţe, averi, funcţii înalte, dacă nu avem bunătate. Nimic n-o poate înlocui! Dacă am vorbi toate limbile pământului, dacă am şti tot ce e nou… nu suntem oameni, dacă suntem răi! Să fii bun e un pas spre încredere, e un semn de respect care se manifestă în grija pentru cel de alături. Să aduci alinare, să ierţi, să dai încredere unui deznădăjduit, să-l ridici pe cel căzut, să-l salvezi pe cel rănit, să-l aperi, este minunat.Un citat care mie imi place foarte mult spune ca bunătatea este abilitatea de a-i iubi pe oameni mai mult decât merită,de a-i ajuta si de a avea grija de ei fara a astepta o rasplata.Insa cateodata nu exageram cu prea multa bunatate ??? Personal cred ca in lumea in care traim, bunatatea excesiva tinde spre naivitate,uneori spre prostie.Da,e frumos sa ajuti un om,sa fii bun cu el,orice ar insemna asta ,chiar si atunci cand nu ne sunt apreciate eforturile insa bunatatea este o calitate de care multi pot profita. . E o vorba : fii bun,dar fereste-te sa nu creada lumea ca poti fii numai bun,pentru ca mereu vor exista rautaciosi care vor profita de asta si inainte de a te asigura de binele celorlalti ai grija de propriul bine,chiar daca suna egoist.

20 comentarii »

  1. E o calitate pentru tine, pe care unii o considera ca fiind un defect… Nietzsche stie mai multe… 😛

    Comentariu de un nou sens — iunie 1, 2010 @ 11:28 am | Răspunde

    • sau poate fi invers,un defect pentru mine pt ca pot profita altii de bunatatea mea si o calitate pt cei care au parte de ea. Probabil Nietzsche stie mai bine 🙂

      Comentariu de iana — iunie 1, 2010 @ 4:57 pm | Răspunde

  2. Bunatatea nu e defect; doar calitate…
    Nici macar naivitate nu o poti numi propriu-zis defect.
    Prostia, da e defect. Nu e nimic rau in a considera in general oamenii buni, de pilda; ceea ce e rau e prostia… adica sa ti se demonstreze ca un om e contrariu, dar totuși sa insisti ca e bun.

    Cred ca bunatatea a disparut tocmai pentru ca nu stim sa fim buni cu adevarat. Bunatatea nu asteapta recompensa sau apreciere… ii ajuti pe ceilalti din bunatate si atat, atunci cand vrei, cand poti, fara insa a lasa orice pentru a-i ajuta pe altii care nu merita (asta intra tot la prostie). A nu ajuta un om nu demonstreaza ca poti fi si rau… ci ca nu il poti ajuta atunci.

    Comentariu de DianaEmma — iunie 1, 2010 @ 11:29 am | Răspunde

    • In mare parte sunt de accord cu tine.Ai dreptate in privinta faptului ca daca nu poti ajuta un om intr-un anume moment nu inseamna ca esti rau.

      Comentariu de iana — iunie 1, 2010 @ 4:58 pm | Răspunde

  3. E bine sa fii bun, da. Dar deseori cei din jurul tau profita de calitatea ta, iar atunci aceasta devine defect. Nu pentru cei din jur, ci pentru tine. Trebuie sa stii sa alternezi binele cu raul, sa stii cand sa spui nu si cand sa spui da.

    Comentariu de Sorina — iunie 1, 2010 @ 11:59 am | Răspunde

    • Foarte adevarat ce spui,sunt de aceeasi parere cu tine.E bine sa fii bun,trebuie doar sa cunosti limita,sa stii cand sa pui stop pentru ca ceilalti sa nu profite.

      Comentariu de iana — iunie 1, 2010 @ 5:02 pm | Răspunde

    • Sa alternezi binele cu raul? De ce si raul trebuie sa-si faca loc? Doamne, iarta-ne…

      Comentariu de Robert — iunie 7, 2014 @ 11:20 am | Răspunde

  4. Bunatatea, nicidecum nu e defect, insa vezi, de multe ori, cel putin eu… vorbesc usor de bunatate, dar totusi… e greu de implinit. Un om bun, in adevaratul sens al cuvantului, nu cred sa existe. Singurul care a existat, a fost Isus, care si El a fost om 😉
    O zi buna! La multi ani!

    Comentariu de Danniel — iunie 1, 2010 @ 12:12 pm | Răspunde

    • Acum depinde de fiecare ce inseamna a fi un om bun.Multumesc la fel.Bine ai venit pe blogul meu.

      Comentariu de iana — iunie 1, 2010 @ 5:01 pm | Răspunde

  5. Bunatatea nu poate fi decat defect, cu o singura exceptie… atunci cand e reciproca.

    Comentariu de Rhenus — iunie 1, 2010 @ 3:33 pm | Răspunde

    • Interesant punct de vedere ;intr-o oarecare masura sunt de accord.

      Comentariu de iana — iunie 1, 2010 @ 4:54 pm | Răspunde

  6. Depinde de circumstante. Uneori poate fi defect, alteori calitate. Important e sa facem ceea ce credem de cuviinta. Stiu, de multe ori, cand am fost buna, am fost ranita. Dar au fost momente cand bunatatea, mi-a fost rasplatita. Eu spun ca merita sa risti. Pana la urma, sa fii bun, e o virtute!

    Comentariu de Claudia — iunie 1, 2010 @ 8:07 pm | Răspunde

    • Da,merita sa risti,de fapt viata in general e un risc.

      Comentariu de iana — iunie 2, 2010 @ 5:37 am | Răspunde

  7. si totusi… imi doresc sa fiu bun, chiar daca oricine, altcineva, considera ca am defecte…
    sunt bun, nu pentru cei din afara mea,de langa mine… ci pentru ca nu pot sa fiu altfel…
    bunatatea este o chestiune de alegere… a fi sau a nu fi… dar alegerea asta este determinata de caracterul care, s-a format frumos… in timp…

    Comentariu de oovi — iunie 1, 2010 @ 11:00 pm | Răspunde

    • Asa este,esti bun pentru ca nu poti fi altfel dar cred ca ar trebui sa existe si o limita.

      Comentariu de iana — iunie 2, 2010 @ 5:40 am | Răspunde

      • bunatatea nu are limita…
        ca, noi oamenii o limitam, functie de conceptia de viata a locului unde traim… asta este o cu toata alta poveste… care… evindet trebuie respectata, iarasi spus, in masura de morala a locului…

        Comentariu de oovi — iunie 23, 2010 @ 10:31 pm

  8. Bunatatea este un limbaj pe care orbul il poate vedea,surdul il poate auzi iar mutul il poate vorbi.

    Comentariu de Andra — ianuarie 31, 2013 @ 1:52 pm | Răspunde

  9. foarte frumos…
    Multumesc

    Comentariu de Angela...salvata prin HAR — martie 10, 2013 @ 11:51 pm | Răspunde

  10. Bunatatea trebuie folosita la randul sau cu anunite persoane si in anumite conditii, bineinteles !!

    Comentariu de Bianca — octombrie 15, 2013 @ 12:58 pm | Răspunde

  11. ;p’

    Comentariu de kl;k; — aprilie 14, 2014 @ 2:41 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un comentariu

Creează gratuit un site web sau un blog la WordPress.com.